Princess

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Wednesday, February 5, 2014

Alzheimer

Assalamualaikum you all...
Seronok entry kali ni... This is about Alzheimer. Atau bahasa mudahnya penyakit lupa.. Terasa nak berkongsi cerita pasal lupa2 ni coz one day aku datang kerja, aku lupa banyak hal.Oh.. berlaku sudah penurunan fungsi saraf otak..
Kelupaan yg aku x boleh terima.. First aku lupa bawa access kad nak masuk office. Second aku blur2 apa aku nak buat pagi2 kat office( padahal JD every morning adalah update production report dan the worst is aku buat semua tu every day!!! But aku boleh blur pagi tu.. ) dan yg paling tragis i forgot all password .. Oh!!! Password laptop , password e-mel, all aku lupa...
Alzheimer kah aku? Ha ha.. serius muda2 macam ni x sanggup i ols nak pikul penyakit ni.. but Kalau Allah dah bg ujian macam ni, all pun akan redha kan... Tiba2 aku teringat satu pelakon U.S Rita Hayworth yg mati akibat sakit alzheimer ni.. Oh~ no no no
Then merajinkan diri bersantai bersama Pn. google then aku release yang aku ni mungkin kurang rehat.. dan juga mungkin stress yg melampau.. Fake smile for myself.Thumbs up!!!!
Just wanna to share some info from my googling..(haha .. rosak bahasa).. If anda juga mengalami masalah kelupaan macam kes aku , ini mungkin faktor nya:

1. Kurang rehat + kurang tidur
2. Hyper tension @ STRESS
3. Kolestrol tinggi - ha ha ha
4. Banyak berfikir dan kurang tumpuan
So, cara nak atasi nya korang pilih lah way tersendiri.. Hanya diri korang yang tau what you need to do.. For me , the best solution is Rilex sokmo. Banyakkan dengar zikir dan banyakkan berdoa baik2 coz ini semua ada juga related dengan hati ^_^  .
Alhamdulillah ini bukan lah simptom Alzheimer..heeee...


Rita Hayworth   
 
NotaKaki : Hemohemohemo~

No comments:

Post a Comment